torstai 25. toukokuuta 2017

Kisakynnet

Hei kaikki! Tänä keväänä uusi ja jännittävä asia mun elämässä on ollut vapaasukelluksessa kilpaileminen. Olen osallistunut jo kahteen kilpailuun ja kilpailemisessa tärkeää on tietysti kauniit kynnet, koska jos menee huonosti voi lohduttautua ainakin sillä, että kynnet ovat nätit :) Lisäksi kauniit ja huolella lakatut kynnet saavat minut tuntemaan oloni itsevarmemmaksi ja kauniimmaksi. Nämä kynnet minulla oli aivan ensimmäisissä kilpailuissa, ja koska jännitin kisoja kovasti, lakkasin näyttävät voimakynnet itselleni. 

Tähän lakkaukseen halusin yhdistää kaksi ihanaa neonlakkaa China Glazen Thistle Do Nicelyn ja Color Clubin East Austinin. Lakat sopivat täydellisesti liukuväriin ja ovat molemmat lempilakkojani. Kynsille lakkasin aluksi valkoisen lakan, jotta neonsävyt näkyisivät kirkkaampina. Liukuvärin töpöttelin kostutetulla meikkisienen palalla ja tyviin töpöttelin tummempaa Thistlea ja kärkiin vaaleampaa East Austinia.

Liukuvärin jälkeen kynnet kaipasivat vielä lisäkimallusta ja lakkasin liukuvärin päälle monta kerrosta Kissin shimmerpäällyslakkaa ja se toikin kynsiin kauniin hohteen, vaikka shimmer muuten onkin melko huomaamatonta. Kukkaleimat on leimattu Pueenin Nature Lover  02 -leimauslaatasta Konadin valkoisella leimauslakalla.

Käytetyt kynsilakat ja leimauslaatta:

11 kommenttia:

  1. Tosi kauniit kynnet. Liukuväri on ihana. Sukelluskouluttajana jäi kiinnostamaan millaista vapaasukellusta harrastat? Vapaasukellus on kivaa mutta kilpailemaan asti ei olisi koskaan, kun vedessä mulle on aina se juttu nähdä merielämää. Kreikassa vapaasukeltamalla näki enemmän kuin laitesujeltamalla, mutta Borneolla ei olisi nähnyt mitään. Työskentelin Punaisella merellä ja siellä laitesukellus oli kyllä se juttu. Jos oli joskus snorkkelioppaana, tuli kyllä vapaasukellettua paljon. Paitsi niihin aikoihin kun poski- ja otsaontelot kasvoivat tukkoon ja päätä ei voinut laittaa alas ollenkaan. Kolme leikkausta sitten tulikin asian tiimoilta :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanna! Mukava kuulla, että olet sukelluskouluttaja ja vapaasukelluskin on tuttua :) Mä sukellan yleensä pituutta altaassa ilman räpylöitä. Tänä keväänä mun kilpailulajit pituussukellus ilman räpylöitä ja staattinen hengenpidätys ovat vieneet paljon aikaa, mutta mä kyllä tykkään sukellella luonnonvesissäkin ja kesällä olisi tarkoitus opetella syvyyssukellusta :) Laitesukelluskin on ihan mukavaa erityisesti, jos haluaa katsella ympärilleen. Vapaasukelluksessa taas katsotaan paljon sisäänpäin ja se haittaa ulospäinkatselua :)

      Poista
    2. Nykyään tuntuu ettei vedessä enää pääse eteenpäin ilman räpylöitä kun on niin tottunut niihin 😀. Muista pitää hyvää huolta turvatoimista. Yksi kaveri elvytettiin staattisessa kun lopuksi turvallisenpuristus oli enää joku kramppi ja kerran olen laivalla ollut elvyttämässä syvyyttä sukeltanutta vapaasukeltajaa, joka ei kertonut kenellekään touhuistaan. No, olen elvyttänyt kyllä laitesukeltajaakin ja viime kesänä yhtä pappaa, joka sai uidessa sydärin.

      Poista
    3. Mä taas en pääse mihinkään räpylöillä :) Varsinkin monoräpylä tuntuu kuin kivirekeä vetäisi :)

      Mä oon tosi tarkka turvallisuudesta, enkä sukella ikinä yksin. Sullahan on vaikka kuinka paljon elvytyskokemuksia sukelluksen ja uinnin parissa.

      Poista
  2. Onpa ollu kiva lukea sun harrastuksesta :)

    Nämä kynnet on kauniit ja harmoniset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Kaisa mukavasta kommentista! :)

      Poista
  3. Mua kiinnostaa tietää että miten hyvin sulla pysyy kynsilakat vapaasukeltaessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kynsilakat pysyy mulla tosi hyvin vapaasukelluksessa enkä mä ole huomannut, että se kuluttaisi kynsilakkoja. Yleensäkin mulla pysyy kynsilakat hyvin ja ehkä jo paremmin kuin monilla :)

      Poista
    2. Aika jännä! Itse teen merivedessä (sukellus)töitä päivittäin ja kynsilakat irtoaa laattoina samantien pois. Eli eivät kestä töissä yhtään. Ja olen kokeillut eri alus/päällyslakkoja eikä ole mitään eroa. Sori kommentointia nimettömänä -Tiina

      Poista
    3. Harmi, ettei sulla kynsilakat pysy merivedessä. Onko sun kynnet muuten hyvässä kunnossa? Ettei ole liuskottumia tai lohkeamia? Niistä kohdista kynsilakka lähtee aina lohkeamaan. Voisi myös varmistaa, ettei kynsillä ole rasvaa ennen kynsienlakkaamista :)

      Poista
    4. Sukelluskauden aikana kynnet on just sellasessa kunnossa kuin voit vaan kuvitella ;) onneksi kausi loppuu aikanaan ja kynnet palautuu ja kasvaa sitten taas normaalisti. Kirjottele ihmeessä lisää sun vapaasukellusharrastuksesta, tosi kiva lukea (kynsijuttujen ohessa tietysti)!

      Poista